חיי המעשה: איך עוברים מבראשית לשמות?

חיה ספיר No Comments on חיי המעשה: איך עוברים מבראשית לשמות?

הרבנית מינדי שמרלינג סיפרה בתוכנית "עניין משפחתי" על המעבר מספר בראשית לספר שמות | "השבוע נקרא את פרשת שמות שבה מסופר על גלות מצרים ונתחיל ספר חדש בתורה | כל כך חשוב לשים לב חזרה אחורה אל חומש בראשית ולראות איך אנחנו לוקחים ממנו נקודות לחיי היום יום שלנו" | האזינו

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמידי יום שלישי בשבוע, גם הבוקר  התראיינה הרבנית מינדי שמרלינג אצל מירי שניאורסון בתכנית "עניין משפחתי". שמרלינג, מנהלת מדרשת בית שושנה בתל אביב, שוחחה עם שניאורסון על פרשת השבוע ועל המעבר מחומש בראשית לחומש שמות.

בפתח הריאיון סיפרה הרבנית על מסיבת סיום שנערכה בחיידר של בנה הקטן, בה התבקש כל ילד להביא חפץ כלשהוא השייך לחומש בראשית. תוך כדי החיפוש אחר פריט כלשהוא עלתה לה התובנה החשובה: "שאנו מסיימות את חומש בראשית לפני שאנחנו מתחילות את חומש שמות אנחנו צריכות לשוב ולחשוב איזה נקודה אנחנו לוקחים איתנו לחיים מהחומש שהסתיים"

המשיכה הרבנית וסיפרה: "שההבדל בין ספר בראשית לשמות הוא ממש גדול שבספר בראשית סופר על האבות ועל ההכנה ליצירת עם ישראל ובספר שמות סופר על גלות ישראל במצרים, שמה שאנחנו צריכים לקחת מיציאת מצרים זה איך לצאת כל יום ויום מהמיצרים של עצמינו וכדי לעשות את זה חייבים לקחת איתנו את מה שלמדנו בחומש בראשית"

האזינו:



0 תגובות